zondag 28 juli 2013

vorderingen

Zo het is zondag, tijd om te laten zien hoeveel ik deze week ben opgeschoten met de hexagonnentop.
Heb afgelopen week en de komende twee weken vakantie en dus (veel) meer tijd om aan de top te werken. Bovendien was het weer niet zo dat het ons aanspoorde om veel te ondernemen.
In huis zitten, waar we het gelukkig vrij koel konden houden, en dus ook "frutselen"

Zo ver is het middenstuk dus gevorderd. Alleen boven in de hoek moeten nog vier droppen worden toegevoegd. En aan de bovenrand, net als onderaan, moeten de punten nog worden opgevuld met crème en gekleurde hexagonnen.

Omdat ik denk dat de rand maken straks saai wordt. Alleen maar gele bloemen (die wel gemaakt zijn, maar de crème rand er omheen moet nog.....) En een donker rode rand..... Heb ik deze week ook alvast wat voor die rand voorbereid. Deze onderdelen van de rand kunnen zo in elkaar gezet worden. Zijn compleet. Alleen nog even kijken hoe ik ze het handigst aan het middendeel zet.
De kartonnetjes van het middendeel zijn al hopeloos gekreukt. Kan je op de foto ook wel zien.... 


Het gaat er dan ongeveer zo uitzien. je ziet ook wel dat in de hoek nog een aantal crème hexagonnen ontbreken.... Mijn doel voor aankomende week is: het middenstuk helemaal in elkaar en de rand (voor zover nu klaar) eraan zetten en heel veel crème en donker rode hexjes maken.....
En voor de foto van volgende week zal ik de top eerst eens strijken......

Het is vandaag zondag en gaan we de moeders verblijden met een bezoekje.

En heel spannend, we krijgen deze weel kijkers voor ons huis....maar dat is pas donderdag....

een fijne dag gewenst Mieke

 

1 opmerking:

  1. Deine Hexagonarbeit sieht sehr schön aus. Ich mag die Anordnung und die Farben.
    Liebe Grüße Grit

    BeantwoordenVerwijderen