woensdag 24 juli 2013

gestart met de Dear Jane

Na wat aarzelen, GESTART!!!!!

Maar eerst borduurlinnen nog eens na meten...
Want stel je bent halverwege en de stof is niet breed genoeg (nu ja kan je er een horizontale en verticale rij uitlaten, maar toch. En het aantal draadjes per cm geteld.
Nu de stof is 141 cm breed plus de zelfkanten.....
En had 150 cm gekocht.
Het borduurwerk wordt 695 bij 695 steken. Nu op die 141 cm zou ik 846 steekjes kwijt kunnen.

Zo nu eerst maar een zoompje maken in de afgeknipte kanten. De zelfkanten zijn okay, die gaan niet rafelen....

En dan de eerste steekjes..... heb eerst contouren gemaakt van de punten, heb ik wat houvast.....

 
zover ben ik vanmiddag dus gekomen

wat dichterbij
 

 
Ben met de rechterkleur begonnen. Donker rood.
En heb nog twee extra kleuren rood/cerise waarmee ik af en toe wat wil doen.
 
Wil de blokken ook gaan markeren, denk met een lichte kleur roze/rood 

 
en overzichtje, met patroon.
 
morgen verder....
Wil nog wat aan de hexagonnen doen....
 
groetjes Mieke

4 opmerkingen:

  1. Leuk dat je ook overstag bent. Mooie kleuren ook. Ik ga je in de gaten houden... haha

    BeantwoordenVerwijderen
  2. heb de patronen ook opgeslagen maar zou het dan in 1 kleur willen doen. veel succes ermee. op wat voor borduurstof ga je het doen????
    groetjes jitske

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Tsja, dat is een goede vraag. Ben naar de handwerkwinkel gegaan, waar ze wel 20 verschillende borduurstoffen in cremes/wit hadden. Veel van 80 cm breed, en een aantal van 140 cm breed. Ze hadden deze stof in wit, echt creme (wat vroeger eigelijk de enige kleur was, mijn oma borduurde daar altijd op) en deze. Geen wit, maar ook niet zo gelig. Ik was eerst ook een kleur van plan. Maar om te maken wel erg saai.... Daarom heb ik twee andere roden/cerise gekozen. Maar donkerrood is de hoofdkleur met soms wat afwisseling. Sowieso wil ik de buitenrand, de driehoeken van een kleur maken. Sluit mooi af... succes met het maken van je/ een keuze.. Mieke

      Verwijderen