dinsdag 23 juli 2013

eerste vakantiedag

Drie weken niets moeten....
Is wel fijn.
Maar ja, door de extreme warmte, kom het in meer blogs tegen, ben je toch wat beperkt.
Ik ben in ieder geval niet zo heel actief. Blijf het liefst in huis.
In de vroege morgen, alle ramen en deuren tegen elkaar open, om zoveel mogelijk koelte binnen te krijgen. En daarna alles potdicht. Houden we het aardig koel!

Wil deze weken lekker opschieten met de hexagontop, maar dat laat ik zondag weer zien.
En opruimen.

Nu kwam ik in een van de boxen (van Ikea) met lapjes deze top tegen. Eerst een detail....
 
En hieronder de hele top


 Is wel wat intenser van kleur in werkelijkheid. Foto's maken is een kunst op zich......
Was een aantal jaar geleden de mysteriequilt van quiltnieuws.
Hij is leuk, maar ik ben niet tevreden over de kwaliteit van het naaiwerk. Ik heb hem met de hand in elkaar gezet en op de hoekjes zie je hier en daar de steekjes.......
 
Nu heb ik vorig jaar een nieuwe naaimachine gekocht waarop ik ook kan doorquilten, een janome,
 Nu heb ik daar al wel mee gequilt op lapjes... maar ik was tijdens het oefenen zo fanatiek bezig, dat ik m'n vingers niet in de gaten hield en ja hoor, dwars door een nagel en vingertop heen.
 
Was de lol eraf.....
 
Maar ben van plan om in deze vakantie weer aan machinaal quilten te beginnen.
Deze top zou een mooi oefenobject kunnen zijn.
 
Maar ga nu eerst maar eens verder met de hexen.
 
Hou het hoofd koel....
 
groetjes Mieke  

Geen opmerkingen:

Een reactie posten