donderdag 11 juli 2013

kan het niet laten....

Eerder deze week vertelde ik dat ik aan de quilt met de vierkantjes, zo maar in het wilde weg was begonnen en dat ik daarvan geleerd had.
Maar.... een beetje hardleers ben ik wel.
Had al een hele poos een zakje, kartonnetjes voor hexagonnen in huis en wist niet zo goed wat ik ermee wilde maar wilde er wel wat mee. (volg je het nog...?)
Dan zie je op sites en op blogs wat en gaat eerst eens wat kartonnetjes bekleden. O, ja heb ook nog heel wat 5 bij 5 cm (of/ en 2 bij 2 inch) liggen. Hee...dat is er net een mooi maatje voor.
Maar ja, wat ervan te maken?
Toen zag ik op de blog van Marina een top staan met droppen, bloemen en randen... Dat was een leuk idee.
Op EQ wat zitten uit te tekenen.. En, ja daar was m'n patroon.

Maar nu de hexagonnetjes die ik al bekleed had. Er zaten veel gelen tussen, de bloemen.
Ook veel verschillende kleurtjes, maar dan net weer geen 8 dezelfde, die ik voor een drop nodig had.
Ben toen ik het patroon duidelijk had, ook bewust naar restlapjes van één kleur gaan zoeken.
En tuurlijk heb ik ook wat lapjes gekocht om een mooie kleurvariatie te krijgen.
Hierboven zie je wat ik over heb.....
Hierboven nog een keer het patroon

En een donker rode lap voor de rand had ik. (maar moet eerlijk zeggen dat ik nog niet zeker weet of dat genoeg is....) Een crème lap heb ik gekocht... Een paar meter, zodat ik zeker wist dat dat genoeg was. Heb nu alleen nog rode en creme hexagonnen nodig de droppen en bloemen zijn compleet.

Nu heb ik al weer wat ideeën om de hexagonnen die ik nog heb te gebruiken.
Maar eerst bovenstaande top in elkaar zetten. Zondag laat ik weer zien hoever ik dze week ben gekomen.

Een heel fijne dag gewenst...
Het is donderdag dus ik ga straks oppassen. Deze week alleen de middag, maar dan kan ik mooi thuis wat in huis doen, dat is ook nodig!

groetjes Mieke

Geen opmerkingen:

Een reactie posten