zondag 5 januari 2014

Heerlijk dagje

Gisteren in Den Dolder bij Marina geweest.
Een workshop dag UFO, onder leiding van Ineke Vaillant.
Was één minder puntje, ik had daar een vliegende start.
Dat wil zeggen, er was direct bij binnenkomst al zoveel moois te zien dat ik een vergat te kijken waar ik  m´n voeten neer zetten en een flinke val maakte. Zag er geloof ik spectaculair uit. Iedereen was even stil.... Nu heb op m´n rug een paar flinke blauwe plekken en een verzwikte enkel na, gelukkig alles nog heel. Vandaag hebben we gelukkig niets gepland en kan ik rustig met m´n voet omhoog zitten. Zal het morgen wel beter gaan, al zal ik er best wel een paar dagen last van hebben en lopen te hinkelen.....

Natuurlijk, heb ik net als iedere, in ieder geval de meeste, quilters genoeg keus in UFO´s
Wat mee te nemen?
Nu heb ik vorig jaar een workshop windmills gedaan en vond dat toen zo leuk dat ik gelijk stofjes heb ingekocht, voor een tweede quilt. Wilde er al eerder aan beginnen en het snijden van de stoffen zou wel lukken, maar hoe moest ik ze ook alweer uitleggen?
Is een UFO-dag een mooie gelegenheid om met hulp verder te komen.

Nu het snijden en uitleggen is gelukt.

Batiks in rood, blauw en groen.
Nu nog 216 losse (wel gespeld op een ondergrond) lapjes, maar moet er na een dag achter de naaimachine
ongeveer zo uitzien
En naast dat je aan je eigen project werkt, zie je weer zoveel!!!!
Heerlijk en gezellig.

Buiten schijnt hier al de zon, hoor de vogels al fluiten, lijkt een heerlijk dagje te worden.

Geniet ervan.

Groetjes Mieke

4 opmerkingen:

  1. Beterschap. Gelukkig heb je nog wel iets kunnen afmaken.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat in elkaar naaien is niet het moeilijkste van deze quilt. Je maakte inderdaad een spectaculaire entree gisteren. Gelukkig dat je niets hebt gebroken. Kan je wel achter de naaimachine?
    Groetjes Marina

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ja hoor, is mijn linker enkel en voor de naaimachine gebruik ik de rechter......

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat was echt wat je noemt een vliegende start! Is gelukkig toch nog aardig goed afgelopen en kon je ook meedoen. Ik vind dit patroon ook zo leuk. Ik heb het een keer gebruikt voor een weekendtas die ik regelmatig gebruik. Dat wordt een mooie quilt, dat is zeker. En doe maar rustig aan hoor vandaag.

    BeantwoordenVerwijderen