zondag 10 november 2013

Mutsje, sjaal en hexagonnen....

Zo langzamerhand komen alle handwerkspullen weer tevoorschijn en ben ik ook weer vanalles aan het frutselen....
Deze week ben ik begonnen aan een babymutsje en sjaal. De basis is bijna af, een witte muts en sjaal. Kan ik beginnen aan het opleuken. Er komt een rand geweven door de muts en de sjaal een daarna nog een bloemetje op de muts. Moet alleen nog beslissen in welke kleuren. Denk paars en roze.
Kijk zover ben ik nu

En ook de hexagonnen heb ik weer opgezocht.. Maar heb er nog niet veel mee gedaan.
Moet nog een heleboel donker rode en creme hexjes maken. Voor een foto niet spectaculair.....
Heb al wel een heleboel lapjes geknipt
Kijk
 

 
Vandaag zal er niet heel veel uit m'n handen komen.
Gaan zo eerst een poosje oppassen bij de kleindochter en dan door naar de moeders...
Onze schoonzoon had onze dochter verrast met een weekendje weg.
Maar de oppas, moet zo weg, springen wij even in.
Horen we gelijk hoe ze het hebben gehad en kunnen we de kleindochter even knuffelen.....
 
De moeders zijn 94 en 86 jaar en vinden het zondags wel erg gezellig, wanneer we een poosje komen. Nu wonen wij zelf in Beekbergen en de moeders in Bilthoven en Amersfoort... wel even rijden dus.
Kortom een gevulde zondag
 
Een gezellige zondag gewenst
groetjes Mieke

3 opmerkingen:

  1. Wat een schattig mutsje en sjaaltje. Ik ben sinds 9 weken ook oma en ook ik heb mijn brei en handwerkspullen weer tevoorschijn gehaald. Een heel leuk patroon.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ben benieuwd hoe je mutsje gaat worden, is deze voor je kleindochter?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Zal hem op mn blog zetten, wanneer hij af is. Ja tuurlijk voor mn kleindochter..... Heb ook nog een vraag aan jou. Wanneer komt het voorjaarsprogramma voor de workshops etc ? Heb echt weer zin om een leuke workshop of cursus te volgen.....

      Verwijderen