woensdag 29 mei 2013

een pip-achtige quilt

Nog een quilt die ik al eerder heb gemaakt.
M'n dochter wilde voor haar op bed (een bed van 210 x 180) wel een quilt.
En zoals dochters zijn..... uitgesproken wensen.
Hij moest een "pip" uitstraling hebben.
Eerst maar eens op stofjes uit.... Heb de meeste, eerlijk gezegd, op de stoffenmarkt gekocht.
Nee het mocht geen quiltpatroon zijn, maar allerlei stofjes aan elkaar.
Heb uiteindelijk, blokken gemaakt van 50 x 50, en die per stuk met de hand doorgequilt. Allemaal verschillend en die later met roze banen aan elkaar gezet.
Zie hier het resultaat
 
Zo krijg je een idee van de diverse blokken
 
 
En nog een paar blokken
 
Hier een stuk van de achterkant over de voorkant heen gelegd.
Die achterkant heb ik gemaakt van een gestreepte stof van voornamelijk, blauw, groen en roze
 
Al met al een vrolijke twee-persoons-bed-quilt die dagelijks gebruikt wordt.
 
Het gehaakte jurkje is af, dat zal ik morgen laten zien>
 
groetjes Mieke

1 opmerking:

  1. Hoi Mieke, leuke blog heb je en wat maak je gezellige dingen ! Ik zag dat je volgster van mijn blogje bent geworden, leuk ! Nou zou ik je een persoonlijke vraag willen stellen, maar niet via je blog. Zou jij me een email kunnen/willen sturen? Groetjes, Margreet

    BeantwoordenVerwijderen